האוטומציה השיווקית המהווה חלק מן האוטומציה העסקית תחבר בין המערכות השיווקיות השונות של העסק, תסנכרן את המידע ותייצר ערך ללקוח.
לתהליך השיווקי חלק נכבד מתוך כלל התהליכים המרכיבים את העסק. תהליך השיווק הוא למעשה חלק עיקרי לקיומו של העסק. שיווק הוא הדרך להגיע לקהל יעד ספציפי ולחשוף עבורו את המוצרים והשירותים אותם העסק מעוניין למכור. את החשיפה ניתן לייצר בעזרת אתר אינטרנט, קידום ממומן, קידום אורגני, דיוור ממוקד וכו'. כדי לסנכרן את כלל התהליכים השיווקיים בעסק, ניתן להיעזר באוטומציה שיווקית.
אחד מתהליכי אוטומציה שיווקית הוא כאשר נכנס "ליד" מקמפיין פרסומי, ה"ליד" נכנס למערכת ניהול לקוח כגון: Powerlink pipedrive, או מיני crm כמו airtable ועוד. במקביל, יש אפשרות לקבל את פרטי ה"ליד" במספר ערוצים כגון בנייד או במייל. פרטי ה"ליד" נכנסים לרשימה מסויימת באחת ממערכת הדוור השונות, כגון Smoove activetrail ,mailchimp ועוד. המתעניין, מתחיל לקבל סדרת מסרים מתוזמנת אוטומטית ומותאמת לנושא בו התעניין. במידה והמתעניין הופך ללקוח, מיד באופן אוטומטי, הוא עובר לרשימת דיוור שונה אשר הוגדרה מראש, נפתח כרטיס לקוח מותאם אשר נבנה מראש לסוג הלקוח במערכת ניהול משימות כגון trello או מערכת לניהול פרויקטים כגון clickup, monday asana ומתחיל מולו תהליך. תהליך נוסף שניתן לבצע באמצעות אוטומציה הוא תאום פגישות.
לעיתים אוטומציה שיווקית ואוטומציה תפעולית משלימות זו את זו, ביטוי לכך אפשר למצוא בניהול רישום לקורסים וסדנאות בצורה פרונטלית או און ליין במערכת כגון zoom או gotowebinar. המתעניין ממלא פרטי רישום ומעבר למערכת סליקה, כגון icount או "משולם". במידה והעסקה בוצעה בהצלחה, המידע הרלוונטי מתעדכן במערכת הרישום ונשלח למערכות התומכות. משלוח חשבונית/קבלה, שליחת מסרים רלוונטים בצורה אוטומטית לפני מועד הקורס/סדנה וכן משלוח תזכורות ישירות ליומן האישי ולמייל.
תהליך נוסף הקיים באוטומציה שיווקית הוא כאשר לקוח מתעניין בשירות מסויים, נשלח אליו טופס שאלון לגבי השירותים שהוא מעוניין לקבל. כאשר הוא ממלא את הטופס, הוא מקבל אוטומטית מייל אשר בנוי כהצעת מחיר בתוך תבנית אשר מכילה את התשובות שהוא ענה וכך הוא מרגיש שהשירות "תפור" בדיוק עבורו. פתרון זה מעלה את אחוזי הסגירה ותורם להעלאת הרווחיות בעסק.
ישנו מגוון רחב של מערכות תומכות שיווק אשר עוזרות לניהול השוטף של העסק אך הבחירה צריכה להגיע ממקום של התאמה אישית לעסק וראייה עתידית להתפתחות העסק.